Uždaryti langą

Paskelbti informaciją

Informaciją į žinyną, bei nuomonių kaleidoskopą galite pateikti el. paštu info@infopamarys.lt arba užpildę žemiau pateiktą formą.
Publikacija skirta:
Antraštė/pavadinimas:
Nuotrauka:
Jūsų vardas:
El. paštas:
- internetinė Šilutės enciklopedija
2024-04-19 16:35
Filtruokite pagal abėcėlę:
Paskelbti informaciją

Kensgaila Vladas

Kensgaila Vladas (g. 1933 09 23, Bikavėnai, Šilutės raj.). Aviacinis sportas: sportininkas, konstruktorius, instruktorius-treneris, vadovas.

1950 baigė Žvingių (Šilalės raj.) septynmetę m-klą. 1958 – Šilutės darbo jaunimo vid. m-klą; 1968 – Kalugos (TSRS) sportinės aviacijos lakūnų instruktorių m-klą, lakūno instruktoriaus specialybė.

Ž. Naumiesčio vid. mokykloje buvo pogrindinės moksl. organizacijos „Mirtis komunistams“ vadovas, 1953 už antitarybinę veiklą suimtas, kalėjo Lukiškėse. Vėliau, dirbdamas raj. bibliotekoje, Šilutėje organizavo sklandytojų ir lakūnų būrelius, vadovavo tautinių šokių kolektyvui “Rezginėlė”. 1958 jo iniciatyva įkuriamas aviacijos sporto klubas, kuris oficialiai įteisinamas 1960. V.Kensgaila paskirtas SDAALR Šilutės aviacijos techninio sporto klubo (Šilutės ATSK) viršininku; buvo šio klubo vadovas ir instruktorius, parengė instrukciją „Kaip organizuoti visuomeninį sklandymo klubą“. Nuo 1981 - lakūnas Panevėžio aeroklube, 1991 įsteigė personalinę aviacijos įmonę, kur projektuojami ir gaminami lengvieji lėktuvai. Panevėžio miesto savivaldybės tarybos narys 2000–2003, 2003–2007 ir 2007–2011 kadencijose.

Pasiekimai. 1957 Kauno sklandymo stotyje gavo trečią sklandytojų atskyrį. 1958 Šilutės moksleivių namuose įkūrė aviamodeliavimo būrelį, kuris užėmė pirmą vietą respublikinėse varžybose ir dalyvavo TSRS varžybose. 1959 pirmasis pokario Lietuvoje pagamino savos kūrybos ultralengvąjį lėktuvą VK-4 „Žuvėdra“ (sklandytuvo A-2 sparnai su motociklo K-750 22 AJ varikliu). 1968 sujungęs du sklandytuvus, pagamino dviejų fiuzeliažų skraidančią laboratoriją VK-7, skirtą naujų sparnų profilių tyrimams. 1975 dviviečiam sklandytuvui „Blanikas“ įtaisė variklį ir galėdavo pakilti iš pievos be buksyro (VK-5). 1983 atkūrė Dariaus ir Girėno lėktuvo “Lituanika” kopiją (replika), su kuria buvo skraidoma R.Vabalo filme “Skrydis per Atlantą”. 1993 šiuo lėktuvu nuskrido maršrutu Kaunas-Sodinas-Kaunas (kartu skrido JAV lietuvis lakūnas E. Jasiūnas), taip simboliškai buvo užbaigtas Dariaus ir Girėno skridimas. V.Kensgailos sukurtas VK-8 „Aušra“ buvo pirmasis Lietuvoje sukonstruotas ž. ū. paskirties lėktuvas. Jis pateko į Gineso rekordų knygą kaip pakeliantis didžiausią svorį pagal savo dydį, už šį lėktuvą 1989 TSRS Liaudies ūkio pasiekimų parodoje laimėjo aukso medalį, jam įteiktas I laipsnio diplomas ir piniginė premija. 2009 pristatytas VK-9: serijinei gamybai paruoštas aštuonvietis komercinis-keleivinis lėktuvas, kuris gali tūpti bet kokioje aikštelėje, su 1 t kuro nenutūpdamas gali nuskristi 2 500 km, greitis – 550 km/val. Užpatentuotas ir pateko į Gineso rekordų knygą kaip ekonomiškiausias, galintis skristi ir lėtai ir greitai, kilti ir leistis trumpame take.

Iš viso suprojektavo 9 aukštesnės klasės įv. paskirties savadarbius lėktuvus, dar keliolika smulkesnių.

Lėktuvais ir sklandytuvais skrido virš 13500 kartų, ore praleido virš 4600 val., atliko 116 šuolių parašiutu.

Apdovanojimai. Už pasižymėjimus aviacijos srityje 1968 suteiktas aviacijos sporto meistro vardas, 1993 medalis “Darius ir Girėnas”, 1997 – Tarptautinės aeronautikos federacijos diplomas.

Šaltiniai:

1. Žinynas.

2. Lietuvos aviacija.

3. Liekis Algimantas. Sparnuotoji Lietuva.

4.Straipsniai periodinėje spaudoje.

Informacija atnaujinta: 2014-12-22 22:16:08

Straipsnio komentarai



Redakcija pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaiką, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms.
Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!